ناشناس
سوال 501709
با سلام من 6ماه قبل موقع امتحانات نفس تنگی شدیدی گرفتم به طوری که نمیتونستم درس بخونم به خاطر دردی که در ناحیه قلب داشتم به دکتر قلب مراجعه کردم و دکتر قلب گفت که شلی دریچه دارم از اون موقع به بعد در مقابل رفتار ها-حرف هاوحوادث احساس کردم ظرفیتم تمام شده تا اینکه یک صبح زود از خواب بیدار شدم شکمم حالت خیلی بدی داشت یه حالت خیلی بدی داشتم تپش قلب شدید نیز داشتم به دکتر مراحعه کردم دکتر برای من الپرازولام .فلووکسامین و پروپرانولول نوشت یه چند روز مصرف کردم یه کمی بهتر شدهم تا اینکه از خونه برگشتم دانشگاه همان روز هایی که دانشگاه بودم دارو ها را قطع کردم یه حالت افسردگی شدید پیدا کردم وهمچنین با کوچکترین صدا از جا می پریدم و یک حالت خیلی بدی داشتم تا اینکه دوباره به دکتر مراجعه کردم و دکتر برای من فلوکستین-الپرازولام وریسیپریدون نوشت الان 3 ماه است مصرف میکنم بهتر شدم ولی هنوز تپش قلب دارم مخصوصا وقتی میخوام کاری که کمی استرس داشته باشدانجام بدم خیلی اذیت میشم اگر الان بخوام اهنگ گوش بدم نمیتونم چون یه حالت بدی بهم دست میده و همه اش از این میترسم که در اینده این علائم مزاحم کار من شوند من چون دانشجوی علوم پزشکی هستم و بیشتر اختلا لات روانپزشکی را میشناسم خیلی از این اختلالات میترسم در ضمن کمی لرزش دست نیز دارم که این همراه با هول بودن و تپش قلب میترسم در اینده از پس کارم بر نیام بی قراری نیز دارم دکتر به من گفته که حساسیت بیش از حده خواهش میکنم مرا راهنمایی کنید و منظور از حساسیت بیش از حد یعنی چی در ضمن دکتر هربار دوز فلوکستین را 10 میلی گرم افزایش میدهد الان 30 میلی گرم در روز فلوکستین میخورم و من همیشه در این کتاب های روانپزشکی دنبال این اختلال خودم میگردم و اگر نوشته بود فلان بیماری پیش اگهی مزمن دارد باعث ناراحتی من میشودو یا در کتاب داروشناسی مثلا خوندم عوارض فلو کسیتن تشنج است این موضوع نیز باعث ناراحتی من میشود لطفا مرا راهنمایی کنید با تشکر
ثبت پاسخ جدید
برای ثبت پاسخ، لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
پاسخها
1 پاسخبا سلام.
دوست عزیز هیچ مشکل خاصی وجود ندارد . روح و روان شما دچار مقداری حساسیت و تحرک پذیری شده که ریشه و علت آن می تونه استرس باشه . لذا درمان خود را با روان پزشک خود ادامه دهید و به صورت خودسر قطع نکنید چرا که قطع داروپس از دوره درمان هم باید به مرور و با کمک پزشک باشد . شما باید برای مدتی تحت نظر پزشک از این دارو ها استفاده کنید تا بدن بتونه شرایط عادی و بدون استرس را تجربه کنه و به نوعی از حالت شرطی خارج بشه . البته از نظر بنده شما به پروپرانول هم نیاز دارد ت تپش قلب و لرزش دست شما را کنترل کنه اما حتما این مسئله ور با پزشک در میان بگذارید و خودکار آن را مصرف نکنید .
مسئله شما بیماری حادی و غیر قابل علاجی نیست . بیخودی اون رو برای خود بزرگ و برجسته نکنید که این کار درمان رو به تعویق می اندازه . این گونه دارو ها مثل قرص سرماخوردگی به صورت روتین می تونه در بهبودی سریع کمک کنه . شما که قرار است بعد ها به عنوان پزشک برای بیماران خود ایجاد امید کنید نباید این قدر از کاه کوه بسازید . یک روند درمان را طی میکنید و بهبودی حاصل می شد .
دوست عزیز هیچ مشکل خاصی وجود ندارد . روح و روان شما دچار مقداری حساسیت و تحرک پذیری شده که ریشه و علت آن می تونه استرس باشه . لذا درمان خود را با روان پزشک خود ادامه دهید و به صورت خودسر قطع نکنید چرا که قطع داروپس از دوره درمان هم باید به مرور و با کمک پزشک باشد . شما باید برای مدتی تحت نظر پزشک از این دارو ها استفاده کنید تا بدن بتونه شرایط عادی و بدون استرس را تجربه کنه و به نوعی از حالت شرطی خارج بشه . البته از نظر بنده شما به پروپرانول هم نیاز دارد ت تپش قلب و لرزش دست شما را کنترل کنه اما حتما این مسئله ور با پزشک در میان بگذارید و خودکار آن را مصرف نکنید .
مسئله شما بیماری حادی و غیر قابل علاجی نیست . بیخودی اون رو برای خود بزرگ و برجسته نکنید که این کار درمان رو به تعویق می اندازه . این گونه دارو ها مثل قرص سرماخوردگی به صورت روتین می تونه در بهبودی سریع کمک کنه . شما که قرار است بعد ها به عنوان پزشک برای بیماران خود ایجاد امید کنید نباید این قدر از کاه کوه بسازید . یک روند درمان را طی میکنید و بهبودی حاصل می شد .