ناشناس

سوال 615307

سلامدختری 23 ساله با وزن 55 کیلو هستم که مدت یک ماه است ازدواج کردم در طول این مدت برای جوشهای صورتم از قرص ضدبارداری استفاده میکردم ورابطه ی نزدیکی کامل هم باهمسرم نداشتم.اما 3روز است که قاعدگی ام عقب افتاده وترشحات زیاد سفید دارم وکمی هم شکم درد دارم میخواستم علتشو برام توضیح بدین تا از نگرانی دربیام.درمانی هم برای اینکه زودتر عادت ماهیانه ام صورت بگیره هست؟

ثبت پاسخ جدید

برای ثبت پاسخ، لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

پاسخ‌ها

1 پاسخ
با سلام
اشاره ای به اینکه چه مدت از قرص ضدبارداری استفاده کرده اید و آیا بطور منظم مصرف کرده اید یا خیر نکرده اید زیرا با توضیحاتی که داده اید بنظر میرسد که میتلا به کیست تخمدان باشید ، علل متفاوتی می تواند باعث بروز این كیست ها شود كه اكثراً علت آن عدم تخمك گذاری است،چون فولیكولی كه قرار است «تخمك» را ایجاد كند و معمولاً در روز چهاردهم بعد از شروع عادت ماهیانه، پارگی طبیعی پیدا كرده و تخمك را آزاد می كند،این اتفاق در این فرد رخ نمی دهد و با تجمع آب در داخل خود،تبدیل به كیست می شود.
پیشگیری بدون استفاده از دارو برای كیست تخمدان وجود ندارد و افرادی كه از قرصهای ضد بارداری استفاده می كنند، دچار كیست تخمدان نمی شوند و در صورت وجود آن ، موجب کوچک شدن و تحلیل رفتن آن میشود . در تخمدانهای پلی كیستیك با توجه به اینكه وضع آندوكرینولوژی بیمار به هم می خورد و از تخمدانهای كیستیك و بدون تخمك گذاری هورمونهای مردانه ترشح می شود که موجب رشد موهای نابجا (هیرسوتیسم) و اختلالات دوره ماهانه و لک بینی شده و فرد دچارعقب انداختن پریود می شود،
در بیماران مبتلا به PCOD كه اضافه وزن داشته یا چاق می باشند ، كاهش وزن می تواند اثرات مفیدی در بازگشت تخمك گذاری داشته باشد.
لذا توصیه میکنم با انجام سونوگرافی و مراجعه به به پزشک مشکل خود را پیگیری نمائید.